Water only; week zeven

water only dag 41

Water only dag 41

Ik ben op zondag [dag 41] even te lui om mijn haren te borstelen. Ik wilde jullie toch even laten zien dat het niet vet is van het wassen met water en dat het volume [en de talg] terug zijn. Helaas is ook de glans er een beetje af. Vorige week, week zes dus, duurde het opeens opvallend lang voordat mijn haar vet werd, nadat ik 1x shampoo heb gebruikt in 1 maand.

Thee

Ik ben nog steeds aan het denken over de oorzaak van de vermindering van haaruitval vorige week. Ik bedacht opeens dat ik de henna voor het eerst aangemaakt heb met thee. Deze groene munt thee heeft mijn moeder meegenomen van mijn oma, omdat zij het niet gebruikte. Ik ga bij de volgende spoeling van mijn haar de thee even laten intrekken. Wie weet heeft munt een positief effect op mijn hoofdhuid o.i.d.

Water only

Heb op dag 43, dinsdag, weer mijn haren met water gewassen, omdat het niet meer helemaal mooi zat. Het viel mee met de vetheid maar was een beetje piekerig. Aangezien ik nu werk heb moet ik er wel een beetje toonbaar uitzien natuurlijk [ook voor mijn nieuwe collega crush met schattige zwarte krulletjes 😛 ] Hier een foto als bewijs dat ik gelukkig niet meer enorm veel haren verlies met wassen [niet klikken dus als je niet andermans haren wilt zien!] Ook met borstelen is het haarverlies constant en weinig bijzonders. Ik heb redelijk goed gemasseerd tijdens het wassen, zodat er misschien weer wat meer talg komt. Dan weet ik in ieder geval zeker dat mijn haren zo goed mogelijk beschermd zijn tegen de zon en slijtage.

4 reacties op ‘Water only; week zeven

  1. Ookgeenhippie schreef:

    Hallo Geenhippie,
    Dat is een interessant experiment wat je doet. Ik ben een tijdje op dezelfde manier bezig maar ik ben er nog niet uit wat nou het beste is voor je haar. Al bijna een jaar was ik mijn haar met conditioner omdat ik altijd zo n droog miezerig haar had. Ik zie dat het haar zelf daar veel mooier door geworden is (minder breuk, minder droog, wat dikker). Maar nu heb ik sinds een tijdje wat haarverlies (meer dan normaal) en ik baal daar enorm van. Het lastige is dat dat door allerlei verschillende oorzaken kan zijn en vindt dan maar eens de juiste oorzaak.
    Ik ben bv in de overgang(kan haarverlies geven) of een tekort aan bepaalde vitaminen of stress (tja, wie is nou stressloos in deze tijd). Ik ben nu ook begonnen alleen met water te wassen sinds een week,maar of mijn hoofdhuid er nou schoon van wordt?? Ik vind er ook moeilijk aan dat door het meer masseren en borstelen om het vuil eruit te krijgen mijn haar weer pluiziger lijkt te worden.

    Maandelijks gebruik ik henna (blonde henna) omdat ik anders zo grijs ben en ik kreeg de henna er altijd wel goed uit door te wassen met (siliconevrije )conditioner. Dus misschien blijf ik dat een keer per maand gebruiken.

    In ieder geval leuk om jouw verhaal zo te lezen nu ik er zelf ook zo mee bezig ben.
    groetjes van Ookgeenhippie

    Like

    • Hoi, wat vervelend om te horen dat je zoveel last hebt van haarverlies. Ik heb inderdaad gelezen dat dat vanaf je 40ste kan gebeuren. Enige wat ik je kan adviseren is om zo voorzichtig mogelijk om te gaan met de haren die je nog wel hebt en om te zorgen dat je in ieder geval voldoende vitamines binnenkrijgt zodat de rest kan blijven groeien op maximale snelheid. Mijn ervaring is trouwens dat de henna er sowieso niet zo goed uitgaat met alleen maar water, dus misschien is het een idee om alleen na de henna met een sulfaten vrije shampoo te wassen en de rest van de tijd met water? Dan heb/houd je je hoofdhuid ook goed schoon en voorkom je die haaruitval al! M.b.t. het masseren; sja je went er aan. Ik vind het ook altijd wel een relax momentje [behalve onder de douche dan voelt het als verplichting] Hopelijk laat je horen of je haaruitval vermindert en hoe het gaat! Dan doe ik dat ook op mijn blog 😉

      Like

  2. Ookgeenhippie schreef:

    Hallo,
    Ik verzorg trouwens mijn droge haarpunten niet met olijfolie maar ik doe er een paar druppels arganolie (pure van natuurwinkel) op als het droog is. Dat helpt bij mij enorm zonder dat het erg vet wordt. Of dat nu dat “built up” geeft weet ik eigenlijk niet, ik merk daar in ieder geval niets van.
    groetjes van ookgeenhippie

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie