2e test: zijden kussensloop Silk Heaven

20160207_192253
Mijn eigen gladde fijne zijden sloop wilde ik niet meer afstaan voor een 2e test, dus heb ik mijn zusje bereid gevonden om een andere zijden sloop een aantal maanden te proberen! Vorige keer kreeg ik van de eigenaar de opmerking dat ik de sloop langer had moeten testen voor een goede review, vandaar dat deze post pas komt na maandenlang gebruik. Daar het zijden kussensloop voor mij niet het mirakel tegen gespleten haarpunten was waar ik op hoopte (vooral omdat mijn lange haar dat niet op de sloop bleef liggen), wilde ik toch graag weten een zijden kussensloop de conditie van je haar kan verbeteren.

Silk Heaven

Consumentenonderzoek onder 127 gebruikers van Silk Heaven wijst uit:

  • 90% raadt het puur zijden kussensloop aan aan vrienden
  • 78% vindt de sloop haar geld waard

Andere voordelen die gebruikers ervaren:

4.1
Is mijn huid mooier
42.40%
4.2
Is mijn haar gladder
56.80%
4.3
Slaapt heerlijk
77.60%
4.4
Voelt heerlijk zacht en luxe aan
79.20%
4.5
Heb ik minder/geen slaapvouwen meer
63.20%
4.6
Blijft mijn haar langer goed in model ziten
36.80%
4.7
Heb ik minder snel vet haar
29.60%
4.8
Voelt mijn huid minder droog aan
27.20%
4.9
Heb ik het minder warm aan mijn hoofd (tropische dagen niet meegerekend)
53.60%
4.10
Heb ik minder last van kroes en/of pluizend haar
36.00%
4.11
Heb ik minder last van transpiratie aan mijn hoofd
29.60%
4.15
Slaapt veel lekkerder dan katoen of polyester-satijn
73.60%
4.16
Heb ik het minder warm aan mijn hoofd
43.20%

Dan nu het oordeel van mijn zusje Sanne. Even wat info vooraf: ze heeft bruin schouderlang haar, dat nog nooit geverfd is. Wel is ze fan van krultangen die ze niet op wil geven en daardoor heeft ze droge punten. Sanne heeft dyslexie, dus ik wilde haar niet belasten met het typen van een eigen review. Om die reden heb ik haar zo onbevooroordeeld mogelijk ondervraagd over de sloop. Onderstaand haar bevindingen met de zijden sloop van Silk Heaven.

Verwachtte je een resultaat na een aantal maanden testen?

Ik had natuurlijk gevoeld aan jouw zijden crème sloop en die voelde lekker glad. Het was dus moeilijk om het onbevooroordeeld te testen. Als ik zie hoeveel moeite jij doet voor gezond lang haar, dan heb ik dat er helemaal niet voor over. Deze sloop testen keek ik echter wel naar uit. Ik verwacht niet dat het effect gaat hebben op mijn haar.

Wat is de eerste indruk nu je het pakketje en de sloop in je handen hebt? 20150722_184436

Het werd snel geleverd, binnen 2 dagen. Het wordt ongeveer hetzelfde verpakt als jouw sloop, wat vrij exclusief oogt. Leuk detail dat je een gratis sachetje wasmiddel voor zijden producten erbij krijgt. Ik vind het tof dat het roze bij mijn dekbedovertrek past. Stiekem is deze leuker dan jouw simpele witte. Ook past deze 60×70 sloop zonder problemen om mijn kussen.

Hoe was je eerste nacht slapen op de sloop?

Erg fijn! Voelt lekker zacht aan je wangen als je op je zij ligt. Een groot voordeel: mijn haar was een stuk minder pluizig, en mijn krullen (golven de volgende dag) zaten er beter in dan met de oude sloop.

Is die mening ten opzichte van de 1e nacht nog veranderd nadat je de sloop langer hebt getest?
De sloop helpt goed tegen pluizig haar en houdt het model in mijn haar ook langer vast. Helaas heb ik nog steeds droge en gebroken punten, al is het wel een fijn idee dat mijn sloop niet de dure arganolie opslurpt. Zo helpt het indirect wel. Helaas geen verschil te merken bij mij huid. Heb nog steeds vaak ruwe wangen( waarschijnlijk vanwege mijn allergie.)

Eén enkele sloop bij Silk Heaven kost tussen de 26,95 en €34,95, een katoenensloop kost gemiddeld 13,00. Is de zijden sloop de meerprijs waard? 20150722_184400

Als je me dit voor de test had gevraagd dan had ik gezegd van niet, maar een zijden sloop voelt toch echt wel veel fijner aan je gezicht. Ik merk niets van een mooiere huid, maar het idee dat zijde geen vocht uit je huid en haar trekt vind ik al goed! Wie weet krijg ik nu minder rimpels later 🙂 Ik draag nu vaak 1 dag krullen, de 2e dag golven. Vroeger kon dit niet, want dan was mij haar een grote pluizenbal op de 2e dag. Ik denk dat dat jou niet opgevallen is, omdat je sluik haar zonder pluis hebt.
De sloop geeft zo’n luxe-gevoel dat ik het de meerprijs waard vind. Geen must voor in je bed, meer “als je het kan betalen, zou ik er absoluut in investeren.”

 

Silk Heaven verkoopt 100% zijden kussenslopen in verschillende kleuren als roze, rood en zwart. De slopen zijn gemaakt van hoogwaardig moerbei zijde en hebben 19 momme kwaliteit. Meer informatie over momme vind je bij het andere artikel over zijde. Silk Heaven verkoop ook Deluxe zijden slopen van zeer hoge kwaliteit (22 momme); die kosten €49,00. Silk Heaven is ook bezig met nieuw product voor vrouwen met lang haar. Als je daar benieuwd naar bent, raad ik aan hun website in de gaten te houden!

4 thoughts on “2e test: zijden kussensloop Silk Heaven

  1. Ookgeenhippie schreef:

    Hallo geen hippie,
    Ik overwoog ook een zijden kussensloop te kopen voor mijn altijd zo breekbare haar maar toen las ik op nu.nl dat de claims die de fabrikant van zijde kussenslopen nooit zijn bewezen. ik zal de link even opzoeken en doorsturen. Moeilijk dan om te weten of je er goed aan doet er een te kopen. Voor alleen het lekker gladde gevoel vind ik het weer te duur.

    Like

    • Ik weet ook niet precies wat ik moet geloven op dat gebied. Als ik later veel rimpels krijg dan is het maar zo 😉 Dat is in ieder geval niet de reden dat ik zo’n zijden sloop heb. Dat is echt voor mijn haar (en toch echt het gladde gevoel!)

      Like

Geef een reactie

