Week 9 o.i.d.; Water, shampoo and conditioner only

Geen idee of het nog zin heeft om updates te plaatsen omdat ik 100%-water-only af ben. Wel blijf ik mijn hoofdhuid 1x in de week wassen met water, terwijl ik mijn puntjes verzorg met een random siliconen conditioner. Heb de Dove-conditioner leeg, nu nog 2 halve Nivea mini bottle testertjes.

Lush henna

Heb zondag weer mijn haren met henna gedaan, omdat de maand om was. Ook begon het mij op te vallen dat de punten weer redelijk licht werden. Ik kreeg trouwens ook van mijn vriendinnen van hbo-rechten nog een blok caca brun, dus mijn stash is nog niet op. Ik heb wederom  3 blokjes op mijn hele haar gedaan en aangelengd met thee. Vervolgens 4 uur laten intrekken en toen nog een keer nat gemaakt met warm water. Dit heb ik weer 4 uur laten intrekken en toen heb ik het uitgespoeld met water. Vandaag had ik dus vrij lelijk vet haar op het werk en ik kreeg gelijk de vraag of er iets mis met me was. Dit kan trouwens ook te maken hebben met het feit dat ik even geen foundation op had vanwege ruwe-wangetjes-weer.

Op “dag 2” heb ik het weer gewassen met siliconen shampoo en opgevolgd met verdunde sulfaten shampoo. Het voelde weer squeeky clean :/ Beetje conditioner en thee na en nu ben ik aan het wachten op het resultaat. Weer veel haar verloren maar dat is logisch; 3 dagen mijn haren niet goed geborsteld en ook 3 dagen mijn haar in een staart gehad [nee helaas geen foto dit keer, heb de haren in de lege conditionerfles gestopt!] Deze keer ga ik over twee weken de punten bijwerken, aangezien het 2 dagen na elkaar henna’en totaal geen verschil maakte. Wellicht probeer ik zo nog wat Lush R&B van het mini testertje. Misschien beschermt het mijn puntjes extra.

De gespleten punten heb ik trouwens 3 dagen geleden uitgebreid afgeknipt.

Lengte

Toevallig heb ik gisteren na het wassen even gekeken hoe lang ik nog moet voor ik op taille lengte zit. Ik zei namelijk tegen mijn moeder: “Ik wil het tot mijn taille, dat vind ik mooi 🙂 ” Toen pakten we er een centimeter bij en ik moet nog ong. 12 cm. Dit is dus min of meer tussen de 8 en 12 maand ALS IK NOOIT ZOU KNIPPEN. Ik moet juist nog 6 cm eraf hebben vanwege stro-droge puntjes dus ik ben nog wel anderhalf jaar zoet met mijn haar.

Geef een reactie

